Projecte ‘Setmana de Benvinguda 2k7′ [Versió Alpha 0.86]

Per fí s’ha terminat quasi el 100% d’aquest projecte i d’aquesta web.
Està implementat el 98% de tota la web;
Només falta implementar el panell de control de la web. Que permetrà entre d’altres coses, que es puga fer un backup de la base de dades, que es puguen esborrar les dades personals al terminar la setmana de benvinguda, i que canviant un paràmetre (2007) per 2008 puga gastar-se la mateixa web per a l’any 2008.
De moment tinc un fitxer ‘variables.php’ amb aquesta informació, que és consultada per la web a cada instància que fa.
Com el tema dels defines (gastant-los com a variables globals) en PHP està un poc difícil, estic pensant ficar els paràmetres en un fitxer XML i fer-li un parsing amb XPath (m’encanta el XPath per la senzillessa per accedir a qualsevol paràmetre d’un fitxer XML), ara, encara no sé si per canviar algún paràmetre he d’escriure el fitxer sencer, o només una secció (no sé com fer això).
Tot el demés està fet, i ‘provat’.

La web ha estat penjada en l’adreça web experimental versió 0.86 Alpha per fer proves de manera experimental. He corregit ja un muntó de bugs que al meu portàtil no havien sorgit, i he deixat la web preparada per al seu us ‘comercial’.
Per cert, el password del usuari que cerqueu no és root, adés, el superusuari no ha d’èsser sempre root, així que no intenteu petar res.
Si em deixen els del Servei d’Informàtica, maldiré la seva màquina on estàn els espais cedits, que com era d’esperar, encara fa servir el ISO-8559-1 , i això m’està putejant, ja que jo (i tot el món) treballe amb UTF-8. A veure si canvieu a UTF-8 tots els ordinadors de la UJI!

M’estic divertint implementant aquesta web, sobre tot, perquè no havia tocat el tema de sessions en PHP abans, i he fet un control d’usuaris amb rols i altres coses que estan tant de moda.
Ara, el PHP és molt ‘puta’, i fa el que li dona la gana; i aquesta web és totalment artessanal, ‘picada’ des de zero. I com és molt d’esforç, doncs el pròxim projecte en el que vaig a col·laborar, que serà en una aplicació web per a la gestió de Freqüències d’EscannerFrecuencias, però serà feta amb Smarty (plantilles) i CakePHP (un framework MVC).
Aquest projecte, està ‘orientat a objectes’ i amb un poc de toc de patrons de disseny. Volia ficar-li Ajax, però m’he donat compte que donava molt per cul, i que era més insegur que fer-lo directament amb les peticions HTML, així que he abandonat l’AJAX per una temporadeta…
Per cert, el disseny té tocs del blog de Luis Peralta, és un poc minimalista, i serio, però és més o menys flexible, i es pot adaptar quan es vullga a un altre disseny.

Bé, vaig a ficar 2 capturetes i m’en vaig al llit, que demà he d’anar a la UJI, a veure-li la cara al ‘Valé?!’.

Wau, un root; Posts escrits per 3 usuaris diferents…

Un modest panell de control…

M’en vaig a dormir; però no sense abans, donar-li les gràcies a Macarana, i tots aquells que en van suportar i ajudar en els moments tan difícils. Sense vosaltres, no hagués estat posible aquest projecte.

Salutacions

Deixa un comentari

