[Reveindicacions] Renfe-”Desguazadora”, i proposta C7 rodalies València

Ja n’estic fart de veure companys de la UJI que gràcies el péssim transport que hi ha al nord de Castelló (tant de ferrocarril, com d’autobús), han de vindre en vehicle propi, i alçar-se a hores interpestives com si a València estiguesen vivint…

Però no, només estan a 15 km! , però el transport públic és pèssim.

Com pot trigar 1h el bus de Castelló (centre) a Benicàssim si estan al costat?

Com pot ser que la Generalitat no haja demanat a Adif o Renfe-Operadora que obrin una línia nova de rodalies?

És que només fa falta ficar els trens preferentment les 4 UT-440R que operen en el nucli de Rodalies de València, i en trens regionals, i ficar màquines d’autovenda de bitllets en cada estació.

Però és que ni això!

En aquest país dóna vergonya el ferrocarril (si exceptuem a la excel·lent FGC, i a EuskotrenBideak…),

és que Renfe-Operadora s’encarrega de desballestar trens que no ténen ni 20 anys, reemplaçant-los per trenes de més de 40 anys (veure Diurno “Miguel de Unamuno” -> Talgo III “Miguel de Unamuno”), i sobre tot, han abandonat a la seva sort els trens estrella, diurno i arco, que ni tan sols son mantinguts per l’empresa, sinò que es cauen a pedaços, estan bruts, i ténen decenes de plans als eixos. Clar, després els viatgers protesten, Renfe-Operadora augmenta el preu, i el tren no ix ‘rentable’ segons ells. Víctima d’aquesta política nefasta és el Estrella ”Sol de Levante”, suprimit del servei el 3 de Juny del 2006, i que eixia els divendres d’Irun i Bilbao, per arribar-ne a Alacant el dissabte de matí, i tornava el diumenge a última hora de la vesprada.

La jugada que Renfe-Operadora va fer, va ser la següent:

-De 1990 a 2003 anar acurtant el tren, i llevant-li places;

-En 2003 suprimir la clase Turista (clar, tots podem pagar la Preferent!)

-En 2004 suprimir totes les lliteres del Tren (clar, quí va en lliteres en aquesta època tan futurística?)

-En 2004 suprimir una de les 2 plataformes DDMA 9500 portaautos, que algun cop les he vistes plenes les 2;

-En 2005 Canviar els cotxes llit WL36x-5400 “T2” per WL26x-7100 “Gran Clase” (osiga, que qui vullga anar gitat, haurà de pagar més encara)

-En 2006, anar desviant el tren per on volien i, matant-lo en Juny de 2006;

El Estrella Sol de Levante era un tren nocturn que recorria uns 700 km, i que podria circular cada 2 dies entre les capitals, arrebatant-ne el tràfic al autobús (que esclar, ara va ple), i aquest tren, malgrat estar preparat per 160 km/h, només era tipus 130-A (130 km/h). A 160 km/h el tren guanyaria mínim de 35 minuts sobre la marxa establerta, guanant temps de Zaragoza a Lleida i Tarragona, i com no, de Tarragona a Xàtiva.

Però això no és res, malgrat pagar la clase Preferent, el tren s’estava caient a pedaços, i ni et volien donar servei de sala club allà on hi ha.

És una vergona, que per una empresa que no haja contractat el manteniment de tots els cotxes de viatgers, estiguen gairebé tots, excepte els que queden en els estrelles i el Diurno Irun/Bilbao – Vigo/A Coruña (Kutreitor per els amics), i els trens Arco, estiguen o esperant la seva mort a Madrid-Fuencarral, Portbou, Barcelona-Can Tunis, Soria o la Puebla de Sanabria.

Cotxes que servirien ”de-Luxe” per fer trens regionals i de llarga distància, aptes per 160 i 200 km/h, i que estiguen en estat penòs, i a punt de ser desballestats.

Però això no és tot, Renfe-”Desguazadora”, també vol prescindir del tràfic de mercaderies, fent anar 25 camions amunt i avall entre Puerto Escandón i Borriana-Almassora, per la feliç idea de pujar les tarifes al tren argiler que circulava diàriament entre Puerto Escandón i les Palmes / Almassora / Borriana, portant argila des de 198X fins 2006 a les fàbriques de la zona. Ara van 25 camions per tren colapsant la carretera de Sagunt a Burgos, es a dir 50 camions més diaris! Quina idea més intel·ligent per afavorir el medi ambient…!

Ara també sembla que vol carregar-se el tràfic de trens de la Ford d’Almussàfes a Anglaterra un tràfic internacional amb 2 ó 3 trens diaris per a transportar peces per fàbrica Ford d’Almussafes, i que són tan esencials, que si algo falla, contracten un avió de càrrega, que arriba en menys hores, a pessar de valdre més diners.

Però bó, sembla que l’ ”AveMania” s’ha aporedat dels Espanyols, que sembla que no han aprés amb el tancament de la línia Madrid-Toledo, deixant incomunicats decenes de pobles importants, i Albacete/Cuenca/Ciudad Real amb Toledo, que ara han de passar per Madrid, o anar-se’n en autobús. Què important és tindre el tren dels rics i marginar als demés llevant-los la comunicació!.

Ah!, però la darrera ”barbaritat” és la apertura de la línia Córdoba-Málaga d’ample UIC en el tram Córdoba-Antequera Santa Ana, que ha deixat també varis pobles amb freqüències ridícules, em referisc a Moreda, Guadix, Jaén, Linares-Baeza, Úbeda … que van veient com perden el tren poc a poc per culpa del ”AVE”; Tot i això, la pròxima ”malifeta” serà llevar els regionals de Madrid a Valladolid de la línia general per Villalba del Guadarrama, Avila i Medina del Campos, clar, amb la reducció de temps de 2h i 50 min, per 55 min, un muntó de pobles perdran la comunicació amb Madrid, Valladolid, Vitoria-Gasteiz, León … , una altra feliç idea de ficar tots els trens regionals per la línia UIC, i deixar abanonats els pobles, ciutats, i habitants de vàries províncies.

Menys mal que a Catalunya, els trens Regionals, com els Catalunya Exprés van plens vagen en simple, doble i/o triple composició. He de reconèixer que la gent de Catalunya és molt més civilitzada, i compromesa amb el medi ambient, i agafa molt el ferrocarril per els seus desplaçaments. Només hi ha que pujar-se a un Catalunya Exprés de Figueres a Barcelona-Sants per comprovar-ne com de bé van els UT-448 reformats fa uns anys, i segur que a partir Girona ja hi ha gent a les plataformes agolpada per falta de places dels trens, trens que ténen 206 places, i poden circular a 160 Km/h, fent que les rel·lacions Catalunya Exprés siguen qüasi tan eficients com els nous ‘Avants’ de Renfe-Operadora.

Bé, després de despotricar un poquet de Renfe-”Desguazadora”, he de dir, que ja és hora que fiquen en servei la línia C7 de Rodalies València, de Castelló de la Plana a l’Aldea-Amposta servint tot el que serveix la línia regional ”L7” , i tenint freqüències d’un tren cada hora en hores vall, i cada 30 min en hores punta. Aconseguint-se això amb 5 de les 440R que quedaran desafectades (qui sap on acabaran) del nucli de rodalies de València, i amb altres 5 447 també de València, que ‘sobraran’ quan entren en servei els Civia (en falles?).

Plan per línia C7 de Rodalies València
Aquí un plànol d’una possible explotació d’aquest servei

ut_440r_silla.jpg

i aquestos trens farien un bon servei, les UT 440R a 140 Km/h (vmax) i aire acondicionat per l’estiu

Per obrir-ne aquest servei, només calen uns quants maquinistes (els de Regionals sí que saben portar les UT440R de ”por”), uns 10 interventors de bitllets, i si cal, unes quantes màquines d’autovenda de bitllets que van ”sobrar” quan es varen canviar en 2004 per les noves màquines.

Ah, i voluntat de la ”Generalitat” per demanar-ne aquest servei a l’Adif i Renfe-Operadora.

Aquest servei és totalment necesari, i urgent per la gent de les comarques del nord de Castelló!

Salutacions

2 Responses to [Reveindicacions] Renfe-”Desguazadora”, i proposta C7 rodalies València

  1. Kunshi escrigué:

    Cierto es que el número de viajes en tren y la felicidad con la renfe es inversamente proporcional. Yo he sufrido dos años de renfe obligados para ir de Segorbe a Castellón todas las semanas para vivir, y que me dices, teníamos que bajar hasta Sagunto y hacer trasbordo de bastante tiempo esperando que subiera un tren de la linea de Valencia hasta Castellón. Un viaje que por carretera puede costar a lo sumo 50 minutos podía llegar a tardar 2 horas en días festivos.

    Increible, al final acabas sacándote el carnet de coche y obligado a carretear…

    Un saludo!

  2. Retroenllaç: Blog de Huberto Alonso Contat » Blog Archive » Renfe Desguazadora “de todo”

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: