Luar na Lubre

Avui fa cosa d’un any que vaig descobrir Luar na Lubre per recomanació de Last.FM .

Només escoltar la primera cançó que vaig tindre (Hai un paraiso) , em vaig dir de mirar d’aconseguir totes les seves cançons. Al principi, només escoltava un par de parells de cançons { O Son do Ar, Hai un Paraiso, Chove en Santiago i Tu Gitana}; però al poc temps, vaig adonar-me de la meravellosa música que fa aquest grup.

Luar na Lubre és un grup gallec de música folc i cèltica, que porta 21 anys tocant i cantant, el grup ha tingut (i tindrà més) 3 veus; Ana Espinosa en els primers discos, Rosa Cedrón va vindre després, i per últim Sara Vidal.

De tots els discos, si hagués d’escollir un, escolliria Hai un Paraiso, de totes les cançons, escolliria 5; { O Son do Ar, Canción de Berze, Domingo Ferreiro, Uah Lúa i Sereas }.
Bé, si voleu saber com sonen, mireu aquestos vídeos (i compreu-ne tots els àlbums), a mi m’han convençut , i el meu cor han conquerit (sobre tot amb la veu de Rosa Cedrón i el seu cello).

Aquí us deixe alguns vídeos de Luar na Lubre, perquè aneu fent gana;


Espiral

O son do ar

Canción de Berce

Tu gitana

Chove en Santiago

Olla meu irmau

Hai un paraiso

Uah Lúa (Folla do Visgo)

Cántigas de Alfonso X

Deixa un comentari

