Irlanda

Un poema que vaig escriure inspirat en Irlanda, un país que m’encanta, i que allà m’en aniria a viure.
Passejant per una platja coberta d’herba vaig,
vaig caminant vers la vora d’un penya-segat,
mirant capficat l’aigua clara de la mar,
mirant amb tristor l’horitzó,
mentre el m’envolta el só de les gavines,
que em diu que hi sóc a prop del mar
Passejant per la vora d’un penya-segat vaig descobrir un riu,
un riu d’aigua freda,
un riu d’aigua clara,
un riu de molt corrent i d’aigua cristal·lina,
un riu on els peixos neden lliures,
tan lliures com els núvols,
que a dalt meva suren espentats pel vent
Doncs ells són els canviants del temps de l’illa
Ben aviat escomençarà a ploure,
S’ha fet fosc,
s’ha ficat a ploure
Entre gotes d’aigua vaig caminant,
caminant vaig sobre les seves verds praderes
Fa vent,
un vent que bufa molt fort,
un vent fred que espenta les branques dels arbres
És hora de tornar a casa
Corrent vaig per una llarga i grisa carretera
que em portarà al meu poble,
mentre entre tan i tant de córrer,
i entre tant i tant de caminar em pare,
i em sente a un parc,
un verd parc,
un parc on els ocells canten
i les vaques herba mengen
Allà sentat s’escolten les gavines,
que amb el seu poderós bec es llencen a l’aigua,
a la clara i blavosa aigua del mar
Així que m’aixeque i continue caminant
Arribe al meu poble,
un poble on totes les cases són grises
Hi continua plovent
Vers les gotes de pluja veig ma casa difícilment
Molt fort bufa el vent,
i els núvols es clouen foscament
Arribe a ma casa,
al meu gris edifici,
i allà em trobe amb ella que em fa feliç,
i em lleva la tristor de la foscor
Aquest és un país que m’agrada
Un país tot verd,
una país sempre fosc,
un país tranquil,
un país amb el nom d’Irlanda

Deixa un comentari

